کلگیت Colgate

کولگیت-پالمولیو، (به انگلیسی: Colgate-Palmolive) شرکت مراقبت‌های شخصیآمریکایی است، که طیف وسیعی از لوازم آرایشی، بهداشتی، کالاهای لوکس مصرفی،شوینده‌ها، محصولات پزشکی و دامپزشکی را تولید و توزیع می‌نماید.

شرکت کولگیت-پالمولیو در سال ۱۸۰۶ توسط ویلیام کولگیت راه‌اندازی شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خمیردندان، صابون و مسواک جهان به‌شمار می‌آید. در ۱۹۹۱ کلگیت رهبری بازار را نه تنها در محصولات خانگی بلکه در بهداشت دهان به دست آورد. بزرگترین رقیب این شرکت در ایالات متحده، کمپانی پروکتر اند گمبل می‌باشد.

برند شماره ۱

توصیه شده توسط دندانپزشکان جهان

کلگیت با کسب ۴۴% از سهم بازار خمیردندان، ۳۳% از سهم بازار مسواک و ۲۳% از سهم بازار دهانشویه، توانسته رهبری بازار جهانی را در زمینه محصولات بهداشت و دندان از آن خود کند و به عنوان برند شماره ۱ توسط دندانپزشکان در سراسر جهان توصیه شود.

کیفیت بالا و تنوع محصولات کلگیتف آن را به انتخاب اول مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن دربازار بورس نیویورک معامله می‌شود و جزئی از شاخص اس اند پی ۵۰۰ محسوب می‌شود.

شرکت در زمینه تولید و توزیع لوازم بهداشت خانگی و شخصی نظیر صابون‌های جامد و مایع، مسواک، خمیر دندان، بوگیرها یا ضدعرق‌ها، خوش‌بوکننده‌ها، پاک‌کننده‌ها و به‌ویژه غذای حیوانات خانگی فعالیت می‌کند. زیربنای عملکرد و موفقیت‌های کلگیت یکپارچگی میان محصولات شرکت است یعنی یکپارچگی بین محتوای محصولات، نحوه کار آنها، نحوه بهبود زندگی مشتریان و نحوه کمک به رشد شرکت. اکنون شرکت کلگیت یک شرکت جهانی است که با برخورداری از ۶۰ مرکز تولیدی و پژوهشی، در بیش از ۷۵ کشور تولید و در بیش از۲۰۰ کشور و سرزمین فعالیت فروش دارد. نزدیک به ۷۵ درصد فروش شرکت بیرون از ایالات متحده رخ می‌دهد. موفقیت این شرکت مدیون تلاش، فداکاری، ابتکار و سخت‌کوشی ۳۹۰۰۰ نفر نیروی انسانی است.

کلگیت با تمرکز بیشتر بر بهداشت دهان، روابط قدرتمندی را با خبرگان دندان‌پزشکی، مختصصین بین‌المللی و دانشگاه‌ها ایجاد کرده تا بتواند بروزترین تحقیقات علمی و نوآورانه‌ترین محصولاتی را که نیازهای متخصصان دندان‌پزشکی و بیماران آنها را برطرف می‌سازد، به آنها ارانه دهد. کلگیت از طریق برنامه روابط حرفه‌ای خود ارتباط تنگاتنگی با گروه‌های متخصص برقرار نموده تا آگاهی‌های دندان‌پزشکان، داروسازها، داروفروشان و عموم مردم را پیرامون بهداشت دهان بالا ببرد.

دامنه محصولات کلگیت

کلگیت دامنه گسترده‌ای از محصولات گوناگون را برای برآورده ساختن نیازهای افراد ارائه کرده است. این ترکیب به گونه‌ای انتخاب شده است که علاوه بر برآورده ساختن نیازهای مشتریان، سوددهی شرکت را نیز در حد بسیار مطلوبی نگه داشته است. در یک دسته‌بندی، محصولات شرکت را می‌توان به شکل زیر تفکیک کرد:

· مطب‌ها: محصولاتی که تنها توسط متخصصین دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند نظیر دهان‌شویه‌ها، خمیرهای جلای دندان.

· خانه‌ها: محصولاتی که مصرف آنها صرفاً در منازل صورت می‌گیرد، محصولاتی نظیر خمیردندان فلوراید، دهان‌شویه‌های روزانه و هفتگی، و سفیدکننده دندان.

· مصارف روزانه: محصولاتی که به عنوان بخشی از بهداشت روزانه دهان مورد مصرف قرار می‌گیرند. در این دسته محصولاتی نظیر خمیردندان برای دندان‌های حساس و بسیار حساس، ژل فلوراید، خمیردندان کودکان، مسواک معمولی، مسواک سه‌کاره، مسواک برای دندان‌های حساس، مسواک کودکان و غیره قرار دارد.

مجموعه محصولات تولیدی شرکت کلگیت با عرض و عمق بسیاری برای فروش عرضه می‌شود. چنانچه در تصویر روبه‌رو مشاهده می‌شود، عمق محصول خمیردندان نشاندهنده عرضه خمیردندان برای دندان‌های حساس، برای سفیدی دندان، برای حفاظت دندان، مخصوص مینای دندان و غیره می‌باشد. این آمیخته محصولات دارای پیوستگی می‌باشد که در دیگر خطوط (عرض) محصولات شرکت کلگیت نیز به چشم می‌خورد.

تقسیم‌بندی بازار

بازار شرکت کلگیت براساس متغیرهای مختلفی از جمله متغیرهای جغرافیایی، جمعیت‌شناختی و عوامل رفتاری تقسیم شده است. چنانچه در شکل روبرو دیده می‌شود، بازار کلگیت در پنج حوزه جغرافیایی آمریکای شمالی، آمریکای لاتین،  اروپا، آسیا و آفریقا تقسیم شده است. همچنین از لحاظ متغیرهای جمعیت‌شناختی، محصولات شرکت براساس سن (برای کودکان وو بزرگسالان) و جنسیت (برای زنان و مردان) و درآمد تفکیک شده‌اند. افزون بر این، محصولات کلگیت برای مطب‌ها، منازل و غیره تقسیم شده‌اند.

نام‌های تجاری کلگیت

یکی از تصمیم‌های بسیار مهم در بازاریابی محصولات شرکت کلگیت که به خوبی از عهده آن برآمده است، نام‌گذاری، تعیین مارک یا نام تجاری محصولات است. برخی از نام‌های تجاری کلگیت عبارتند از:

Colgate, Palmolive, Mennen, Softsoap® brand, Irish Spring,

Protex, Sorriso, Kolynos, Elmex, Tom’s of Maine, Ajax, Axion, Soupline, Suavitel, Hill’s Science Diet and Hill’s Prescription Diet.

چنان ملاحظه می‌شود، طراحان و مدیران شرکت توانسته‌اند با انتخاب کلمات، طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های منحصر بفرد میان محصولات خود با دیگر رقبای شرکت تمایز ویژه‌ای ایجاد کنند. شرکت محصولات خود را در سرتاسر دنیا با یک نام ولی با بسته‌بندی متناسب با فرهنگ بازار هدف به فروش می‌رساند.

رقبــای شـرکـت

برخی از رقبای کلگیت عبارتند از:

Oral-b: Indicator

Johnson & Johnson: Reach

Proctor & Gamble: Crest Complete

Smithkline Beecham: Aquafresh Flex

شرکت کلگیت در مقایسه با دیگر رقبای خود، راهبردهای تجاری و در نتیجه، سایت تجارت الکترونیک قدرتمندتری دارد. از آنجا که شرکت کلگیت تحت چند نام شناخته‌شده محدود فعالیت می‌کند توانسته است تمام محصولات خود را از طریق یک درگاه عرضه نماید. ولی برای مثال، شرکت پراکتر اند گمبل با آن که فعالیت اصلی آن در کشور آمریکاست ده مارک مختلف پودر لباسشویی، شش مارک صابون، چهار مارک شامپو، سه مارک مایع ظرفشویی، و دو مارک خمیردندان را به همراه مارک‌های متعدد محصولات دیگر تولید می‌کند.

بیانیه چشـم‌انــداز

بیانیه چشم‌انداز کلگیت که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیاست، دربرگیرنده دورنمای نگاه شرکت به آینده است که به عنوان یک چشم‌انداز اثربخش و موفق توانسته است نگاهی مطمئن و الهام‌بخش به سوی آینده را بازگو کند.

همان‌گونه که ما راهبردهای خود را برای رشد پایدار در سال‌های آینده طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنیم، ارزش‌های بنیادی ما همچون مراقبت، کار تیمی جهانی و بهبود مستمر، ابتکارات آینده ما را مستمر خواهد ساخت.

در سرتاسر دنیا، کارکنان کلگیت بر چهار ابتکار راهبردی متمرکزند:

·     تلاش برای ایجاد برندهای خود

·     نوآوری برای رشد

·     اثربخشی وکارایی

·     پیشتازی به سوی پیروزی

راهبردهای بلندمدت شرکت کلگیت در زمینه توسعه پایدار (پایداری) بر روی سه حوزه اصلی یعنی مردم، عملکرد و کره زمین متمرکز است. این راهبردها عبارتند از: ترویج زندگی بهداشتی و سالم‌تر؛ مشارکت با جامعه‌ای که در آن زندگی و کار می‌کنیم؛ ارائه محصولاتی که موجب خشنودی مشتریان و احترام به کره زمین است؛ توجه به هر قطره آبی که ریخته می‌شود؛ و کاهش اثرات شرکت ما بر روی جو و محیط زیست.

روابــط بــا مشتریــان

شرکت کلگیت روابط پویایی را با مشتریان خود برقرار کرده چون به اعتقاد این شرکت باید به نیازهای مشتریان گوش فرا داد، از آنها باید درس گرفت، درباره آنها تحقیق نمود، به آنها بازخورد ارائه داد، و برای بهبود زندگی مشتریان باید بهترین محصولات ممکن را برای آنها تولید کرد. بدین منظور کلگیت نه (۹) مرکز نوآوری مشتریان در نقاط مختلفی از دنیا نزدیک مشتریان خود راه‌اندازی کرده تا از بینش‌های آنها به نوآوری دست پیدا کند. برای نمونه، محققین کلگیت به مدت دو روز با روستاییان زندگی کردند تا عادات بهداشتی و مراقبتی آنها را مشاهده کرده و با مردم گفتگو کنند که خانه‌های خود را چگونه تمییز کرده و دیگر فعالیت‌های روزمره خود را چگونه انجام می‌دهند.

کلگیت با صدها هزار فروشگاه خرده‌فروشی کوچک و بزرگ مشارکت دارد تا محصولات خود را در سرتاسر دنیا بفروشد. آموزش همه مشتریان از روی میل از اولویت‌های کلگیت بوده و کار از نزدیک و به اشتراک گذاشتن تخصص و تسهیم فروش رو به رشد شرکت از راهبرهای بلندمدت آن به شمار می‌رود.

شرکت کلگیت با گروه‌های محلی و انجمن‌های دندان‌پزشکی مشارکت می‌کند تا برنامه «ماه بهداشت دهان» را در همه مراکز وابسته به خود در سراسر دنیا اجرا کند. این برنامه شامل چکاپ دندان‌ها، آموزش بهداشت دهان در مدارس، ترفیع مشتریان و تبلیغات تلویزیونی در این ماه می‌شود. برای مثال در سال ۲۰۱۰، هزاران کودک در اکوآدور، کلمبیا و گوآتمالا در این رویداد با بازی‌های آموزشی، سخنرانی و فعالیت‌های دیگر شرکت داشتند.

شرکت همچنین فرصت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هم فراهم می‌کند تا دسترسی به تفریح، ورزش و هنر در جوامعی کهه شرکت در آنها فعالیت می‌کند، بیشتر شود. کلگیت به ارائه کمک‌های مالی اضطراری، هدایا و اعانات در موقع بروز بلایای طبیعی هم اقدام می‌کند. برای نمونه زلزله هاییتی در ۲۰۱۰ و زلزله و سونامی ژاپن در ۲۰۱۱٫

نشـانــی سـایــت

اینترنت به خوبی توانسته است تجارت شرکت کلگیت را گسترش دهد. شرکت از این دریچه توانسته است خدمات و یا محصولات گوناگونی را به مشتریان خود معرفی یا عرضه کند. اینترنت امکان رقابت با رقبای بزرگی را برای کلگیت فراهم کرده و امکان دسترسی به مشتریان در سرتاسر دنیا را ساده کرده است به گونه‌ای که آنها می‌توانند به سادگی از فروشگاه اینترنتی شرکت به‌طور شبانه روزی خرید کرده یا خدماتی را دریافت کنند.

برای دسترسی به سایت شرکت کافی است واژه Colgate را در یکی از موتورهای جستجو درج کرده تا در صدر موارد یافت‌شده نشانی سایت شرکت را ببینید. شرکت توانسته است با ایجاد یک هویت متمایز و انتخاب نامی تحت همین هویت برای  دامنه (domain) خود، شناسه تجاریش را در دنیای اینترنت متمایز ساخته و در ذهن‌ها حک کند.

مشتریان از طریق نشانی‌های زیر می‌توانند به سایت‌های یکپارچه شرکت کلگیت دست پیدا کنند:

۱٫      http://www.colgate.com.tr

۲٫      http://www.colgate.co.uk

۳٫      http://www.colgatepalmolive.com

۴٫      http://www.colgateprofessional.com

که با ورود از طریق نشانی شماره ۱ می‌توان به زیرسایت‌های شرکت دسترسی پیدا کرد. شرکت سایت خود را با ۶۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند.

خدمات صفحه خانه (Home Page)

بدون تردید ساخت یک سایت جذاب با استفاده از کارکردها و ابزارهای مناسب، بازدید مشتری از سایت را ساده‌تر و مفرح‌تر کرده و به به تبع آن، معنی فروش بیشتری را برای شرکت ممکن می‌سازد. این مهم در همان صفحه نخست سایت کلگیت به چشم می‌خورد.

در سمت راست بالای صفحه نخست سایت، راهنمای سایت در چهار بخش تقسیم شده است که پیوندهای آن عبارتند از:

· درباره شرکت

· برای سرمایه‌گذاران

· شیوه کار با شرکت

· نام‌های تجاری یا برندها

· ویژه متخصصین دندان‌پزشکی

در سمت چپ پایین صفحه نیز، سه گروه اصلی از محصولات شرکت که عبارت است از محصولات ویژه مراقبت‌های دهان، بهداشت فردی و غذای حیوانات مشخص شده است که بازدیدکننده با کلیک روی هر یک از آنها به زیرسایت مربوطه هدایت می‌شود.

ابزارهای دیگری همچون جستجو، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، تغییر زبان، و پیوندهای ارتباطی مفید دیگری همچون برقرای تماس با شرکت، معرفی طیف کامل محصولات، قوانین و غیره نیز در دسترس قرار داده شده است. این امکانات به راحتی بازدیدکننده را به بخش‌های مورد علاقه آن سوق داده و از سردرگمی وی جلوگیری می‌کند. برای مثال، در بخش معرفی شرکت اطلاعاتی درباره مدیران اجرایی هیأت مدیره، برنامه‌های اجتماعی، ارزش‌های مد نظر شرکت، نحوه پشتیبانی شرکت از توسعه پایدار و تاریخچه آن در دسترس است.

سرمایه‌گذاران و سهام‌داران

سرمایه‌گذاران و سهام‌داران می‌توانند به اطلاعات تاریخی پیرامون وضعیت کلی شرکت، وضعیت مالی، حجم موجودی‌ها، تغییرات قیمت‌ها، وضعیت سهام و غیره به راحتی همراه با نمودارهای مختلف دست پیدا کنند. در حوزه سرمایه‌گذاری این سایت دارای کارکردی است که از طریق آن می‌توان میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در تاریخ مشخصی را وارد نمود و سپس میزان سهام اولیه، ارزش اولیه سهام، میزان سهام فعلی، ارزش فعلی و نرخ سود آن را همراه با نمودار روند و جدول ارزش سهام مشاهده نمود.

در همه این صفحات، اخبار و رویدادهای مهم در زمینه سرمایه‌گذاری و گزارش‌های عملکرد، سفارش اسناد مکتوب، پرسش‌های متداول و خوراک RSS جزو پیوندهای ثابت صفحه می‌باشد. ثبت ایمیل برای برقراری ارتباط بهنگام با سرمایه‌گذاران از دیگر خدمات این بخش می‌باشد. جالب است که کلگیت در برگزاری مجمع سالیانه خود برای رأی‌گیری نیز از فناوری ارتباطات و اطلاعات استفاده می‌کند به طوری که سهام‌داران با استفاده از خطوط تلفن یا اینترنت یا با در اختیار داشتن «کارت نماینده» می‌توانند اعمال رأی کنند. سهام‌داران یا افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری همواره تشویق می‌شوند به طور مستقیم با مدیران مربوط از طریق ایمیل یا نامه ارتباط برقرار کنند.

از ابتکارات جالب سایت، ایجاد امکانی است تحت عنوان «کیف سهام‌دار[۱]» که از طریق آن می‌توان فایل‌هایی را از وب‌سایت روابط با سرمایه‌گذاران گردآوری، فشرده‌سازی و بر روی رایانه خود بارگذاری کرد. به طوری که پس از ثبت نام در سایت با کلیک بر روی شمایل  در کنار بیشتر فایل‌های قابل بارگذاری می‌توان آنها را در کیف رایانه‌ای خود دریافت کرد و از آنها استفاده نمود.

مشتــریـان

در صفحه مخصوص مشتریان، پیوندهایی درباره محصولات بهداشت دهان و اطلاعات مربوط، محصولات بهداشت فردی، محصولات بهداشت منزل، محصولات غذای حیوانات، محصولات ویژه کودکان و محصولات ویژه قرار دارد. با انتخاب هر دسته (خمیردندان، مسواک، ویژه کودکان، ویژه دندان‌پزشکان و غیره) فهرست همه محصولات آن دسته به نمایش درآمده و مشتری می‌تواند اطلاعات کاملی درباره آن به دست آورده و در صورت تمایل نسبت به خریداری آن اقدام نماید. شرکت به اولویت‌های آنها از جمله کیفیت، قیمت و ملاحظات زیست‌محیطی محصولات دقت می‌کند.

شیوه خرید

پس از کلیک بر روی پیوند خرید، پنجره روبه‌رو باز خواهد شد که امکان خرید محصولات شرکت را از سه درگاه فراهم می‌کند. این درگاه‌ها عبارتند از آمازون، دارگ‌استور و وال‌مارت.

با انتخاب هر یک از درگاه‌های فوق، مشتری به سایت مربوطه هدایت شده و در آنجا با فهرست محصولات مرتبط با گزینه انتخابی و قیمت‌های آنها مواجه می‌شود که در صورت تمایل می‌تواند به خرید خود مبادرت ورزد.

در کنار این موارد، شرکت برای خرید آسان امکان جستجوی محصولات خود در خرده‌فروشی‌های پیرامون مشتری را فراهم کرده است. این جستجو براساس متغیرهای زیر میسر خواهد شد:

۱٫       نوع محصول

۲٫       دسته محصول

۳٫       نام محصول ویژه

۴٫       اندازه محول

۵٫       کد پستی

۶٫       شعاع دسترسی

چنانچه در شکل رو به رو می‌بینید وب‌سایت‌های دیگری که امکان خرید محصولات شرکت را فراهم می‌کنند نیز معرفی شده‌اند.

در هر یک از درگاه‌های خرید، قیمت‌های محصولات براساس بازار هدف، نوع خرید که به صورت تک کالا، بسته کالا یا دیگر احجام خرید است، وزن محصول خریداری‌شده، هزینه ارسال محصول و همچنین میزان تخفیفات تعیین‌شده متفاوت می‌باشد.

کلگیت بدین ترتیب خرید و انواع مختلف پرداخت را برای مشتریان خود آسان نموده است. اطلاعاتی همچون نحوه کار محصول، فواید آن، دامنه محصولات مشابه، تبلیغاتی که درباره آن انجام شده، مقالات، سوالات متداول و فایل‌های ویدئویی در رابطه با محصولات در سایت ارائه شده است.

سایت‌های اختصاصی کلگیت

محصولات کلگیت برای حیوانات خانگی در سایت زیر به صورت جداگانه معرفی شده و به فروش می‌رسد:

http://www.hillspet.com

محصولات مرتبط با بهداشت فردی همچون شامپو، صابون، مایع مخصوص دست‌ها، روغن مو، بوگیر یا ضدعرق، و غیره نیز در سایت زیر به صورت جداگانه در دسترس مشتریان قرار گرفته است:

http://www.palmolive.co.uk/

خدمات مخصوص متخصصین و بیماران در سایت زیر ارائه می‌شود:

http://www.colgateprofessional.co.uk/

در این سایت، خدماتی نظیر آموزش متخصصین و بیماران هر یک به طور جداگانه ارائه شده و مطالبی درباره دندان‌ها، بیماری‌های دهان و دندان، جراحی‌های مخصوص دندان و غیره دیده می‌شود. یکی از ابتکارات در این میان راهنمای تعاملی بیماران است. چنانچه در شکل مقابل می‌توان مشاهده نمود در این برنامه تعاملی کاربر توسط ماوس، مسواک را به قسمت‌های مختلف دهان برده و نحوه درست مسواک کردن را مشاهده نموده و مطالبی کوتاه درباره آن می‌آموزد.

در سایت، مطالبی در قالب راهنما، خبرنامه، روزنامه الکترونیکی و فایل‌های ویدئویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته و ارائه برخی از آموزش‌ها به بازدیدکنندگان، بیماران و متخصصین براساس ثبت نام در سایت ارائه می‌شود.

با وجود طراحی سایت‌های اختصاصی، مشتریان با به یادسپاری یک نشانی می‌توانند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند. شرکت کلگیت با طراحی زیبا، و محصولات و خدمات ممتاز توانسته سایت خود را به سایتی موفق تبدیل کنند. وجود خدمات بسیار متمایز باعث پیشرفت و توسعه تجارت کلگیت شده است.

به منظور پیمایش و گشت و گذار بسیار ساده در سایت، شرکت اقدام به تعبیه نقشه ساختار سایت خود نموده تا مشتریان به آسانی بتوانند چیزهایی که نیاز دارند بدانند را یافته، راجع به خرید تصمیم‌گیری کنند، و به سرعت خرید خود را انجام دهند. نقشه سایت نیز همچون صفحه خانه براساس نوع محصول در سطح اول و سپس براساس نوع خدمت تفکیک و طراحی شده است که طرحی از قسمت‌ها و صفحات مختلف سایت را در بر دارد.

برنامه‌های اجتماعی

شرکت کلگیت از طریق برگزاری برنامه‌های مختلف برای کودکان سعی در نشاندن لبخند بر لبان ۵۰۰ میلیون تن از آنها دارد. در این ارتباط، شرکت به ارائه برنامه‌های مختلف برای والدین، کودکان و مربیان آنها پرداخته است. یکی از خدماتی که کلگیت از طریق سایت خود به کودکان ارائه می‌دهد امکان بازی است که برای رده‌های سنی مختلف در دسترس قرار داد.

همچنین شرکت به برگزاری مسابقات سالانه نقاشی اقدام می‌کند که گالری آثار کودکان همراه با مشخصات آنها در سایت به نمایش درآمده است. این امر ارتباط کودکان را با سایت و در نتیجه با خود شرکت تقویت می‌نماید. از دیگر ابتکارات شرکت برای برقرای ارتباط با کودکان راه‌اندازی کاروان‌های سیار دندان‌پزشکی است که در بیش از ۱۰۰۰ شهر به بیش از ۱۰ میلیون کودک در سال خدمات رایگان ارائه می‌دهند. برنامه زمان‌بندی حرکت کاروان‌ها در شهرهای مختلف در سایت وجود دارد و متقاضیان برای هماهنگی می‌توانند از طریق ایمیل با مسئولین محلی تماس برقرار کنند.

برنامه‌های اجتماعی برای والدین نیز در قالب دستورالعمل‌های آموزش کودکان و سعی در برقراری ارتباط کودکان با یک شخصیت نمادین با نام «دکتر خرگوشه» است که شرکت توسط این شخصیت نمادین تلاش می‌کند آموزش‌ها و برنامه‌های اجتماعی خود را در میان کودکان گسترش دهد.

دیگــر خـدمـات سـایــت

از دیگر ابتکارات جالب سایت طراحی «کارت پستال الکترونیکی»[۲] است که با قالب‌ها، عکس‌ها، صوت‌ها و جلوه‌های ویژه با انتخاب کاربر آماده شده و از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی برای دوستان وی ارسال می‌شود. همچنین اطلاع‌رسانی به دوستان[۳] از دیگر خدمات سایت به شمار می‌رود که بازدیدکننده در صورت تمایل می‌تواند نشانی و مطالب درون هر صفحه از سایت شرکت کلگیت را از طریق خدمات ایمیل خودِ سایت برای دوستانش ارسال نماید. این امر خود به خود به تبلیغات شرکت نیز کمک می‌کند.

از خدمات ویژه سایت، کارکردی است برای یافتن دندان‌پزشک[۴] که براساس تخصص دندان‌پزشک، شهر، ایالت، کد پستی، نام  نام خانوادگی مد نظر جستجو صورت می‌پذیرد. پس از یافتن دندان‌پزشکان در حوزه مورد جستجو، نام آنها همراه با شماره تلفن، مسافت و نقشه‌ای برای یافتن مسیر و رسیدن به محل وی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

سایر خدماتی که شرکت از طریق سایت خود به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

· کاریابی و یافتن فرصت‌های شغلی در کلگیت؛

· یافتن فرصت‌هایی مطالعاتی و پژوهشی برای دانشجویان؛

· اطلاعاتی برای تأمین‌کنندگان جهت کار با شرکت از نظر نوع مواد مورد نیاز و نحوه خرید آنها؛

· جستجوهای عمومی و اختصاصی متناسب با خدمات زیربخش‌های سایت؛

· انتقال به فیس‌بوک و توییتر جهت بازدید از صفحه شرکت

· ارائه اخبار مرتبط در هر بخش از سایت؛

· کار با شرکت

· درباره شرکت

تــرفیــع

شرکت کلگیت برای مشتریان خود ترفیع نیز در نظر گرفته است که الزاماً با ثبت نام در سایت امکان مشاهده و استفاده از آنها میسر می‌شود. از آنجا که ثبت نام نیازمند کدپستی معتبر می‌باشد امکان بررسی فراهم نگردید، لیکن چنانچه در شکل صفحه بعد مشخص است، کوپن‌ها و تخفیف‌های ویژه برای مشتریان به ازای محصولات مختلف در نظر گرفته شده است.

منابع و مأخذ

۱٫Colgate Sustainability Report, 2011.

۲٫Colgate-Palmolive Company, 2011Annual Report.

۳٫Colgate: Global Strategies, Local Strength, 2010 Annual Report.

۴٫Colgate Product Book 2011.

 


[۱] Shareholder Briefcase

[۲] Photo e-Card

[۳] Tell a friend

[۴] Find A Dentist

 

کولگیت-پالمولیو
نوع مراقبت‌های شخصی
بنا نهاده ۱۸۰۶
بنیانگذاران ویلیام کولگیت
دفتر مرکزی ایالات متحده آمریکا نیویورک، ایالات متحده آمریکا
محدودهٔ فعالیت جهانی
مدیر عامل یان ام. کوک
رئیس هیئت مدیره یان ام. کوک
درآمد افزایش ۱۷٫۰۸ $ میلیارد دلار(۲۰۱۲)[۱]
سود خالص افزایش ۲٫۴۷ $ میلیارد دلار(۲۰۱۲)[۱]
مجموع دارایی افزایش ۱۳٫۳۹ $ میلیارد دلار(۲۰۱۲)[۱]
کارکنان ۳۷٫۷۰۰ نفر (۲۰۱۲)[۱]
وب‌گاه www.colgate.com

4 thoughts on “کلگیت Colgate

  1. کلگیت نمایندگی انحصاری در ایران ندارد علی رغم تلاش ما برای اخذ نمایندگی از کشور ترکیه حتی به ایمیل ما پاسخ ندادند که این برای یک شرکت بین المللی خوب نیست به نماینده ما که به استانبول فرستادیم هم پاسخ مناسبی ندادند اگر شرکت می خواهد با ما همکاری کند ما تمامی شرایت لازم برای فعالیت شرکت را داشته یا محیا می کنیم ایمیل من در اختیار شماست بسیار خوشحال خواهیم بود که نمایندگی پخش محصولات آن شرکت در ایران به ما واگذار شود

    1. سلام
      تا جایی که من اطلاع دارم شرکت دایا خوراک و بهداشت نماینده انحصاری محصولات کلگیت پالمولیو در ایران هست و امکان رقابت سایر شرکتها با این شرکت بسیار ریسک بزرگی خواهد بود و ما نیز محصولات را مستقیم از شرکت دریافت و در سایت قرار می دهیم. برای همین قیمت محصولات بسیار کمتر از قیمت بازار می باشد.
      محصولات جدید به زودی به سایت اصافه خواهد شد.

  2. سلام من برای کار پایانامه دنبال محصول المکس از شرکت کولگیت هستم ولی نشانی و شماره تلفنی از نماینده های شرکت پیدا نمیکنم یا حتی کسی ک وارد کننده محصولاته

    1. سلام
      شرکت وارد کننده:
      شرکت دایا خوراک و بهداشت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *